
Våra forskningsområden
Institutionen för speldesign arbetar med forskning inom speldesign och områden relaterade till det. Inom institutionen strävar vi efter att nå en djupare kunskap om spel, speldesign och deras påverkan på samhället.
Introduktion till Spel- & Samhällslabbet

Spel har blivit ett av de mest inflytelserika medierna under 2000-talet. Ändå har vi bara börjat förstå deras påverkan på spelare och samhället som helhet. Spel- & samhällslabbet tittar på speldesign, spel, spelare och spelande i olika sammanhang, som rör ett brett spektrum av socialt relevanta frågor från utbildning till hälsa, personlig utveckling, medborgare och medborgarskap och socialt beteende.
Läs mer på Spel- & Samhällslabbets webbsida.
Läs om pågående forskningsprojekt vid Spel- & Samhällslabbet
Samarbeten
Vi tycker om att samarbeta och får ofta förfrågningar både inom universtitetet och från utomstående. Innan ni kontaktar oss ber vi er titta på våra riktlinjer för förfrågningar kring forskningssamarbeten.
Publikationer från Institutionen för Speldesign
Här kan du se de senaste publikationerna från institutionen.
-
5G for mobile augmented reality
Ingår i International Journal of Communication Systems, 2022.
Artikel i tidskrift
-
A Multi-Vehicle Longitudinal Trajectory Collision Avoidance Strategy Using AEBS with Vehicle-Infrastructure Communication
Ingår i IEEE Transactions on Vehicular Technology, s. 1253-1266, 2022.
Artikel i tidskrift
-
A Pseudo-Siamese Feature Fusion Generative Adversarial Network for Synthesizing High-quality Fetal Four-chamber Views
Ingår i IEEE journal of biomedical and health informatics, 2022.
Artikel i tidskrift
-
A seamless anonymous authentication protocol for mobile edge computing infrastructure
Ingår i Computer Communications, s. 12-21, 2022.
Artikel i tidskrift
DOI för A seamless anonymous authentication protocol for mobile edge computing infrastructure
-
Big data analysis of the Internet of Things in the digital twins of smart city based on deep learning
Ingår i Future generations computer systems, s. 167-177, 2022.
Artikel i tidskrift
-
Deep learning for assessment of environmental satisfaction using BIM big data in energy efficient building digital twins
Ingår i Sustainable Energy Technologies and Assessments, 2022.
Artikel i tidskrift
-
Deep Learning-based Smart Predictive Evaluation for Interactive Multimedia-enabled Smart Healthcare
Ingår i ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications, and Applications (TOMCCAP), 2022.
Artikel i tidskrift
-
Digital Twins Based VR Simulation for Accident Prevention of Intelligent Vehicle
Ingår i IEEE Transactions on Vehicular Technology, s. 3414-3428, 2022.
Artikel i tidskrift
DOI för Digital Twins Based VR Simulation for Accident Prevention of Intelligent Vehicle
-
Editorial: 5G for Augmented Reality
Ingår i Mobile Networks and Applications, 2022.
Artikel i tidskrift
-
Federated Neural Architecture Search for Medical Data Security
Ingår i IEEE Transactions on Industrial Informatics, s. 5628-5636, 2022.
Artikel i tidskrift
DOI för Federated Neural Architecture Search for Medical Data Security
-
Game environment art with modular architecture
Ingår i Entertainment Computing, 2022.
Artikel i tidskrift
DOI för Game environment art with modular architecture Ladda ner fulltext (pdf) av Game environment art with modular architecture
-
Introducing Mad Studies and Mad Reading to Game Studies
Ingår i Game Studies, 2022.
Artikel i tidskrift
-
Multimedia Monitoring System of Obstructive Sleep Apnea via Deep Active Learning Model
Ingår i IEEE Multimedia, 2022.
Artikel i tidskrift
DOI för Multimedia Monitoring System of Obstructive Sleep Apnea via Deep Active Learning Model
-
Safety Poka Yoke in Zero-Defect Manufacturing Based on Digital Twins
Ingår i IEEE Transactions on Industrial Informatics, 2022.
Artikel i tidskrift
DOI för Safety Poka Yoke in Zero-Defect Manufacturing Based on Digital Twins
-
Transfer Learning-powered Resource Optimization for Green Computing in 5G-Aided Industrial Internet of Things
Ingår i ACM Transactions on Internet Technology, 2022.
Artikel i tidskrift
-
Virtual Reality Neurorehabilitation
Ingår i International Journal of Mental Health Promotion, s. 287-310, 2022.
Artikel, forskningsöversikt
DOI för Virtual Reality Neurorehabilitation Ladda ner fulltext (pdf) av Virtual Reality Neurorehabilitation
-
Wearable Sensors for Vital Signs Measurement: A Survey
Ingår i Journal of Sensor and Actuator Networks, 2022.
Artikel i tidskrift
DOI för Wearable Sensors for Vital Signs Measurement: A Survey Ladda ner fulltext (pdf) av Wearable Sensors for Vital Signs Measurement: A Survey
-
Automatic Generation of News Contents from Blog Posts
Ingår i International Journal of Asia Digital Art and Design Association, s. 1-7, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Automatic Generation of News Contents from Blog Posts Ladda ner fulltext (pdf) av Automatic Generation of News Contents from Blog Posts
-
Beyond a dichotomous understanding of online anonymity: bridging the macro and micro level
Ingår i Sociological research online, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Beyond a dichotomous understanding of online anonymity: bridging the macro and micro level Ladda ner fulltext (pdf) av Beyond a dichotomous understanding of online anonymity: bridging the macro and micro level
-
Cardiac LGE MRI Segmentation with Cross-Modality Image Augmentation and Improved U-Net
Ingår i IEEE journal of biomedical and health informatics, s. 1-1, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Cardiac LGE MRI Segmentation with Cross-Modality Image Augmentation and Improved U-Net
-
Deep Learning for Security in Digital Twins of Cooperative Intelligent Transportation Systems
Ingår i IEEE transactions on intelligent transportation systems (Print), s. 1-10, 2021.
Artikel i tidskrift
-
Development, Deployment and Evaluation of the ContentManagement System Generating CG AnimationsAutomatically from Blog Entries
Ingår i International Journal of Asia Digital Art and Design Association, s. 59-65, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Development, Deployment and Evaluation of the ContentManagement System Generating CG AnimationsAutomatically from Blog Entries Ladda ner fulltext (pdf) av Development, Deployment and Evaluation of the ContentManagement System Generating CG AnimationsAutomatically from Blog Entries
-
Digital Games and Mental Health: Editorial
Ingår i Frontiers in Psychology, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Digital Games and Mental Health: Editorial Ladda ner fulltext (pdf) av Digital Games and Mental Health: Editorial
-
Digital Twins in Unmanned Aerial Vehicles for Rapid Medical Resource Delivery in Epidemics
Ingår i IEEE transactions on intelligent transportation systems (Print), 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Digital Twins in Unmanned Aerial Vehicles for Rapid Medical Resource Delivery in Epidemics
-
Emotion Recognition of Chinese Paintings at the Thirteenth National Exhibition of Fines Arts in China Based on Advanced Affective Computing
Ingår i Frontiers in Psychology, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Emotion Recognition of Chinese Paintings at the Thirteenth National Exhibition of Fines Arts in China Based on Advanced Affective Computing Ladda ner fulltext (pdf) av Emotion Recognition of Chinese Paintings at the Thirteenth National Exhibition of Fines Arts in China Based on Advanced Affective Computing
-
Game or watch: The effect of interactivity on arousal and engagement in video game media
Ingår i IEEE Transactions on Games, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Game or watch: The effect of interactivity on arousal and engagement in video game media
-
Growing Museum: Keyword-based Self-growing CG Virtual Museum with Annotation System
2021.
Konferensbidrag
-
Magic is Real: How Role-playing Can Transform Our Identities, Our Communities, and Our Lives
Ingår i Book of Magic, 2021.
Kapitel i bok, del av antologi
-
Recreating a TransMedia Architectural Location In-Game via Modular Environment Assets
Ingår i Lecture Notes in Computer Science, s. 1-9, 2021.
Konferensbidrag
DOI för Recreating a TransMedia Architectural Location In-Game via Modular Environment Assets
-
Rethinking Decision Support Under Conditions of Irreducible Uncertainty: Co-Designing a Serious Game to Navigate Baltic Sea Nutrient Enrichment
Ingår i Society & Natural Resources, s. 1075-1092, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Rethinking Decision Support Under Conditions of Irreducible Uncertainty: Co-Designing a Serious Game to Navigate Baltic Sea Nutrient Enrichment Ladda ner fulltext (pdf) av Rethinking Decision Support Under Conditions of Irreducible Uncertainty: Co-Designing a Serious Game to Navigate Baltic Sea Nutrient Enrichment
-
Rethinking game heritage - towards reflexivity in game preservation
Ingår i International Journal of Heritage Studies (IJHS), s. 268-280, 2021.
Artikel i tidskrift
DOI för Rethinking game heritage - towards reflexivity in game preservation
-
Usability comparison of screen-based and virtual-reality-based virtual museums
Ingår i International Workshop on Advanced Imaging Technology (IWAIT) 2021, 2021.
Konferensbidrag
DOI för Usability comparison of screen-based and virtual-reality-based virtual museums
-
-
Assessing viewer satisfaction of CG programs as a substitute for real TV programs
Ingår i International Workshop on Advanced Imaging Technology (IWAIT) 2020, 2020.
Konferensbidrag
DOI för Assessing viewer satisfaction of CG programs as a substitute for real TV programs
-
-
Existential Transformational Game Design: Harnessing the "Psychomagic" of Symbolic Enactment
Ingår i Frontiers in Psychology, 2020.
Artikel i tidskrift
DOI för Existential Transformational Game Design: Harnessing the "Psychomagic" of Symbolic Enactment Ladda ner fulltext (pdf) av Existential Transformational Game Design: Harnessing the "Psychomagic" of Symbolic Enactment
-
Navigating Existential, Transformative Game Design
Ingår i DiGRA '20 - Proceedings of the 2020 DiGRA International Conference, 2020.
Konferensbidrag
-
-
-
Use of Photogrammetry in Video Games: A Historical Overview
Ingår i Games and Culture, s. 289-307, 2020.
Artikel i tidskrift
DOI för Use of Photogrammetry in Video Games: A Historical Overview
-
-
An Immersive Virtual Museum Using a Head Mounted Display
Ingår i The 6th IIEEJ International Conference on Image Electronics and Visual Computing (IEVC 2019), 2019.
Konferensbidrag
-
Blickar och betydelser: Digitala rekonstruktioner av tavelhängningarna på Stockholms slott 1795–1866
Ingår i 1700-tal: Nordic Journal for Eighteenth-Century Studies, s. 79-103, 2019.
Artikel i tidskrift
-
Building Virtual Museum Exhibition System as a Medium
Ingår i 2019 IEEE 8th Global Conference on Consumer Electronics (GCCE 2019), 2019.
Konferensbidrag
-
Development of VR museum and a comparison with the screen-based virtual musuem
Ingår i INTERNATIONAL WORKSHOP ON ADVANCED IMAGE TECHNOLOGY (IWAIT) 2019, 2019.
Konferensbidrag
DOI för Development of VR museum and a comparison with the screen-based virtual musuem
-
Drawing Things Together: Understanding the Challenges and Opportunities of a Cross-LAM Approach to Digital Game Preservation and Exhibition
Ingår i Nordisk kulturpolitisk tidskrift, s. 332-354, 2019.
Artikel i tidskrift
DOI för Drawing Things Together: Understanding the Challenges and Opportunities of a Cross-LAM Approach to Digital Game Preservation and Exhibition Ladda ner fulltext (pdf) av Drawing Things Together: Understanding the Challenges and Opportunities of a Cross-LAM Approach to Digital Game Preservation and Exhibition